Friday, April 28, 2006

Marble Pinwheels

This recipe is from Joy of Making Cookies by Alex Goh. Haha… Thought this recipe was easy. Alas, when came to the part to stack the chocolate dough on the plain dough, it was a challenge for this butter-fingered Tazz. Some part of the chocolate dough broke off. After some manoeuvres, managed to mend the dough. *Phew!*

The name of these cookies is Marble Pinwheels. Look at the shapes of my cookies and you will see that I have not done a good job. Instead of round shapes like wheels, I have oval shapes and you can even see holes in the center of the cookies. Oh well, when I sulked over my poor skill, Gene said “Mummy, stop being a perfectionist!!!!”

Mmm…… @&#$!@#



Marble Pinwheels

Ingredients:
320g butter
170g icing sugar
2 large eggs
1/4 tsp vanilla essence
550g plain flour
1 tsp baking powder
20g cocoa powder


Method:

1. Mix butter and icing sugar till well blended. Add in eggs and vanilla essence and cream lightly till smooth.

2. Add in sifted plain flour and baking powder and mix till well blended.

3. Divide the dough into two. Mix the cocoa powder to one part of the dough to form the chocolate dough.

4. Keep the doughs in the fridge for an hour. Roll both the chocolate and plain doughs in between sheets of plastic separately to a 5mm thickness.

5. Brush the plain dough with egg white and place the chocolate dough on top.

6. Roll it like Swiss Roll and wrap it with plastic sheet. Keep in the fridge overnight or till firm.

7. Slice it to a 3mm thickness. Place on greased pan.

8. Bake in preheated oven at 170 degree Celsius for 15-20 minutes.

Note: Do not overbake the first four ingredients. The cookies will be fragile and easily broken after baking.

Tazz’s Note: I baked for 20 minutes, the cookies were still quite pale, so I continued to bake until golden brown, like those in the book.

18 Comments:

  • At Friday, 28 April, 2006, Blogger Lazyg3r said…

    LOL@@&#$!@#!!!
    Very nice liao. Make a few times more, I'm sure it will be very beautiful!

     
  • At Friday, 28 April, 2006, Blogger fooDcrazEE said…

    ya lor...dont be so perfectionist.....i'm happy if u can give me some

     
  • At Saturday, 29 April, 2006, Blogger Tazz said…

    Judy, thanks for the encouragement. :)

    Mike, tedious to climb up the mountain and give you! *lol*

     
  • At Saturday, 29 April, 2006, Blogger Angie said…

    Eve, your pinwheels are nice leh, your standard very high huh? ;p

     
  • At Saturday, 29 April, 2006, Blogger jadepearl said…

    Very very nice pinwheells!!!
    Never tried it before though...I bet its yummy!!!

     
  • At Sunday, 30 April, 2006, Blogger Tazz said…

    Thanks ladies!

    Angie, if you come across this book from Alex Goh, take a look at his nice cookies photos. haha..

     
  • At Sunday, 30 April, 2006, Blogger Angie said…

    Ar doi, Eve, for book pics, they sure choose the nice nice ones lah. To get the round shape, maybe can turn the log after every cut, so they don't get flattened? JMHO :)

     
  • At Monday, 01 May, 2006, Blogger culinary said…

    well, its looks good, can be eaten is most impt...hahaha

     
  • At Monday, 01 May, 2006, Blogger Tazz said…

    Angie, I didn't pay attention to the shapes until the cookies were baked. :P

    Jingle, that's what my family says. haha...

     
  • At Monday, 01 May, 2006, Blogger Jas said…

    LOL! Yoohooo... I'm back! Erm... for the time being. Aiyah Eve, the cookies really very swee looking.

     
  • At Monday, 01 May, 2006, Blogger Tazz said…

    Hey my dear friend, just read your email and here you are. So happy to see you. Quick, quick, get into action and update your blog, k? Me waiting eagerly to read your latest attempts in the kitchen. :)))

    I said "give me a shout" and you really did. *lol*

     
  • At Tuesday, 02 May, 2006, Blogger Little Corner of Mine said…

    Nice pinwheels cookies! Yup, looks good to me too, one of my favorite cookies!

    Yeah lor, Jas has been missing in action for soooo long, update your blog leh. Hehehe...

     
  • At Tuesday, 02 May, 2006, Blogger BoZo said…

    Evelyn, the Marble Pinwheel looked great to me, just like those that can be bought at confectionaries. Well Done Eve, give yourself a pat on the back, girl!

     
  • At Tuesday, 02 May, 2006, Blogger Tazz said…

    Hehe... thanks Ching and Sharon! Many said that the shape of the cookies was fine, hmm... Gene was right. But then... if he reads this, he will snigger to annoy me again, and I shall continue to @#!&@#!%.... *lol*

     
  • At Thursday, 04 May, 2006, Blogger linnish said…

    Hey Eve! As a perfectionist like you, I totally understand what you mean by having the perfect shapes for the cookies..hehe..but you know what? Practice makes perfect, don't give up! This batch is considered pretty good already, I used to make even worse shapes *lol*

     
  • At Thursday, 04 May, 2006, Blogger Puspha said…

    WOW!!!! Very beautiful. Well done.

     
  • At Saturday, 06 May, 2006, Blogger Fonia said…

    Yo... Eve, sori for the late shout!!! I agreed with the rest, your cookies look very swee liao and must be yummy too. *Drool*

     
  • At Saturday, 06 May, 2006, Blogger Tazz said…

    Thanks Lin, Puspha & Fonia for your encouragement! :)

     

Post a Comment

<< Home
<< Index